Què passa amb Netflix?

200 mil usuaris menys i ha deixat de guanyar un 6,4% menys el primer trimestre de l’any.
Enguany, Netflix ha perdut més d’un 40% del seu valor en Borsa. Pel que podem veure estan baixant en picat, però que està passant?

Segons ells, gran part dels usuaris perduts és pel tancament de Netflix a Rússia, han perdut 700 mil clients de cop, segons ells si no haguessin tancat Rússia haurien guanyat 500 mil usuaris aquest primer trimestre, però igualment segueix molt lluny dels més de 2 milions d’usuaris nous que esperaven. I tot això, per què?

Doncs per diversos motius:

1. té uns dels preus més cars del mercat i la relació qualitat-preu del contingut no és la millor. 8.99 al mes, com Disney+, però a Disney+ tens tot el contingut de Disney, Fox, Star Wars, Marvel, a més de produccions molt famoses i de molta qualitat que només es poden veure a Disney+.

2. Són el McDonald’s de l’audiovisual, són els creadors del ‘fast food’ del cinema, produeixen moltes sèries i pel·lícules, que la majoria no triomfen, perquè produeixen molt, no sempre és d’una gran qualitat i molts cops ningú coneix, però allà les tenen, cada setmana en treuen de noves i si no triomfen no passa res, ja ho farà la de la setmana següent. Això té un sobrecost molt gran, ells van fent sense criteri perquè tenen molts diners, així i tot potser seria millor per ells i els clients produir menys, que sigui de molta més qualitat i invertir en més doblatges i subtítols per atraure parlants i consumidors de contingut en més idiomes.

Quantes produccions treu a l’any Disney+ o Prime Video? Una o dos de Marvel, una o dos de Star Wars, pel·lícules Disney noves amb criteri per a públics concrets i sense atabalar amb novetats als clients ni saturar el mercat. I Prime Video produeix algunes sèries l’any, però també estrena títols en exclusiva i ara han comptat MGM i això vol dir que tindran tot el seu catàleg a la plataforma i en exclusiva. Netflix això no ho fa.

3. No ofereixen res. Altres plataformes com Prime Video et donen un contingut extra, com el Prime Gaming a Twitch, l’enviament gratuït o hores de música gratuïta a Amazon Music, però Netflix res d’això no tenen contingut exclusiu de cap gran productora. HBO Max té tot el contingut en exclusiva de la Warner, Disney+ tot el produït per Disney i filials, FilminCAT, que ofereix un gran ventall en cinema clàssic, i europeu. Ells no ofereixen res, ni tenen contingut de cap gran productora en exclusiva, ni estan especialitzats en un cinema o públic cinèfil concret.

Això és el que està passant a Netflix, un preu elevat, qualitat cada cop més qüestionable i no ofereixen cap benefici extra, mentre les altres plataformes estan creant i obrint-se a nous mercats Netflix s’ha estancat i la solució no és baixar el preu i afegir anuncis, la gent paga subscripcions per no tenir anuncis que et tallen la pel·lícula com a la televisió. I si vols anuncis tens les pel·lícules gratuïtes de Rakuten TV.

L’estancament de Netflix pot fer pensar que si no s’adapten i creen nous mercats i són més atractius pel públic poden acabar sent el Kodak de les plataformes.

Llegeix-ho a Racó Català

Qualificació
Àlex de la Guia
Pàgina web | Més articles

Àlex de la Guia, tècnic superior en química, coescriptor del llibre 'Generació #LoRiuÉsVida' i fundador i administrador de la pàgina web desdelsofa.cat

Comparteix el contingut

Català, Cinema, Opinió, Plataformes Streaming, Racó Català

Feu un comentari